Sessió Club de Lectura “El color púrpura”
La pròxima sessió del Club de Lectura serà el divendres 21 de novembre les 19.00h.
El llibre que comentarem és “El color púrpura» de Alice Walker.
El color porpra és una novel·la epistolar que narra la vida de Celie, una dona afroamericana a Geòrgia a principis del segle XX amb la seua germana Nettie, que exercix de missionera a Àfrica. Celie, està casada amb un home al qual odia i aclaparada per la vergonya d’haver sigut violada per qui creu que és el seu pare.
Al llarg de trenta anys les dos mantenen el record i l’esperança de retrobar-se i bolquen els seus sentiments en unes cartes commovedores. Però la dramàtica existència de Celie canviarà quan entre en la seua vida l’amant del seu marit, una extraordinària dona anomenada Shug Avery i la seua lluita contra l’abús, la violència i l’opressió.
La història se centra en el seu creixement personal i el desenrotllament de les seues relacions, especialment amb la seua germana Nettie, a través de les cartes que les dos s’escriuen.
Va ser reconeguda amb el Premi Pulitzer i el National Book Award.
Adaptació cinematogràfica: Dirigida per Steven Spielberg en 1985.


